Onderwerp: nieuwe vraag !! vr dec 12, 2008 9:36 am
Een paar vragen, begin met de makkelijkste en dan oplopend naar moeilijk
Om het EK te halen van 1996 moesten we winnen in de laatste poule-wedstrijd om een barrage wedstrijd te mogen spelen. Tegen welk land speelden we die laatste poule-wedstrijd ? Wie scoorde het belangrijkste doelpunt ? Wie gaf de voorzet aan deze doelpuntenmaker ? Wie kreeg er rood in deze wedstrijd door een gebroken speler neer te halen ?
Succes, kan me voorstellen dat niet alle antwoorden bekend worden...... groet
Mark
Aantal berichten : 170 Registratiedatum : 08-12-08
Onderwerp: Re: nieuwe vraag !! vr dec 12, 2008 10:33 am
Ik vind persoonlijk dat je maar een vraag mag stellen maar misschien voor de uitdaging is dit wel zo leuk. Alleen jammer dat je de wedstrijd niet goed herinner want niemand kreeg rood die wedstrijd.
Het was tegen Ierland doelpunten 2 Patje voorzet eerste doelpunt dacht ik Davids in ieder geval de tweede kwam van Ronald de Boer. Blind haalde een gele kaart maar zeker geen rode.
Ik zal even nadenken over een echte hersenkraker.
Hugo'o Admin
Aantal berichten : 477 Registratiedatum : 02-12-08 Woonplaats : Amersfoort
Onderwerp: Re: nieuwe vraag !! vr dec 12, 2008 10:47 am
Mark schreef:
Ik vind persoonlijk dat je maar een vraag mag stellen maar misschien voor de uitdaging is dit wel zo leuk. Alleen jammer dat je de wedstrijd niet goed herinner want niemand kreeg rood die wedstrijd.
Het was tegen Ierland doelpunten 2 Patje voorzet eerste doelpunt dacht ik Davids in ieder geval de tweede kwam van Ronald de Boer. Blind haalde een gele kaart maar zeker geen rode.
Ik zat ook aan Ierland te denken maar was dat niet eerder? Volgens mij was dat voor het EK in Duitsland ( 1988) die we wonnen met 0-1 door Kieft? Maar als het gaat om het Ek van 96 zal dat wel niet... Vind het een K*Tvraag
Onderwerp: Re: nieuwe vraag !! vr dec 12, 2008 11:42 am
Mark schreef:
Alles klopt aan de vraag, goed lezen !!! Het was de beslissende wedstrijd van de POULE-FASE !!! (dus NIET de barrage/beslissings wedstrijd zelf!!!) uitslag krijg je van mij 1-0 voor nederland !!
Onderwerp: Re: nieuwe vraag !! vr dec 12, 2008 11:43 am
Hugo schreef:
Mark schreef:
Ik zat ook aan Ierland te denken maar was dat niet eerder? Volgens mij was dat voor het EK in Duitsland ( 1988) die we wonnen met 0-1 door Kieft? Maar als het gaat om het Ek van 96 zal dat wel niet... Vind het een K*Tvraag
Is geen K*T vraag, maar alleen de tegenstander leek me erg makkelijk, blijkbaar niet. Maar let op !!! Niet de barrage wedstrijd zelf maar de LAATSTE POULE-WEDSTRIJD !!!!!
Onderwerp: Re: nieuwe vraag !! vr dec 12, 2008 9:54 pm
Ik moet toch mijn broertje gelijk geven! Tjechie eindigde als eerste in de poule Nederland als tweede door het onderling resultaat tegen Noorwegen! De laatste wedstrijd werd gespeeld twee dagen voor mijn verjaardag! alleen vierde ik het die dag mijn 19e verjaardag! 15-11-1995! In dat jaar werden we voor de eerste keer gek getikt door die Tjechen Uit in Praag rood voor davids na 25 min! Ik hoor Jonk nog zeggen dat moeten we kunnen winnen! jaja
Goed, gezien dit dus blijkbaar of een te moeilijke vraag is OF de bron waar ik het een en ander aan info vandaan heb niet klopt, hierbij de antwoorden !!!
tegenstander was: Wit Rusland doelpunt was van: Yoeri Mulder (invaller) voorzet van: Orlando Trustfull (invaller) en de rode kaart was van: Aron Winter
Jongens, moet toegeven. Het was idd niet de laatste poule-wedstrijd. Maar de een na laatste. Sorry voor de verwarring, omdat ik dit niet juist heb vermeld stuur ik ven een andere ENKELE vraag.