Door een 5-1 overwinning op TOV mag de Posthoorn zich wederom een week lang koploper noemen in de 6e klas reserve. Na een wervelend show tegen Nieuwland, werd ook thuis Tov opzij gezet. "Op wilskracht en motivatie hebben we deze wedstrijd naar ons toegetrokken'' aldus de tevreden speler/coach Sjoerd Beerten.
Het begin van de Posthoorn was dat zoals we in inmiddels gewent zijn. Goed combinatiespel en op zoek naar de vrije man. Hoewel dat achterin geen problemen opleverde werd er op het middenveld en in de aanvalslinie vaak de bal verloren. Tov verdedigde goed en het bleek al snel dat zij naar Amersfoort waren gekomen om de 3 punten mee naar Baarn te nemen.
Echter was het een fout van de keeper van Tov en de allertheid van Marten die de stand op 1-0 bracht. Gezien het wedstrijdbeeld ook niet meer dan terecht. Tov liet zich niet van de wijs brengen en bleef de druk naar voren zetten.Het middenveld van de Posthoorn liet zich te weining zien waardoor de aanvallers van Tov naar hartelust de aanval op konden zetten.
Door verkeerd uitverdedigen kwam de bal bij een aanvaller van Tov die de bal randje 16 achter onze keeper Ronald wist te krijgen. Posthoorn herpakte zichzelf en de formatie uit Baarn heeft niet lang van het doelpunt mogen genieten want het was Dennis Veenvliet die de bal met een mooi schot in de kruising werkte. Met deze stand gingen we dan ook de rust in.
Al snel in de tweede helft speelde Tov zoals de Posthoorn graag wilde spelen. Druk op de man zodat we geen ruimte kregen om op te bouwen. Alle ballen werden dan ook naar voren geschoten zodat er een soort kick en rush voetbal ontstond. Het was pompen of verzuipen zeg maar en de 2-2 hing in de lucht. Enigzins tegen de verhouding in was het een mooie counter van de posthoorn waarin Dennis Veenvliet met het hoofd de 3-1 liet aantekenen.
Het verzet was gebroken. Tov wilde wel maar het ontbrak ze aan doorzettingsvermogen. Waar de posthoorn streed voor elke verloren bal, ging dat bij de oranje zwarte formatie wel eens verkeerd. De enkele uitbraken van Tov waaren niet noemenswaardig omdat het ze simpelweg ontbrak aan ondersteuning. De posthoorn speelde echter wel als een collectief en breide de stand ook uit door doelpunten van Marten en Dennis naar 4-1 en 5-1. Het koningskoppel was definitief geboren. Tov geloofde het allemaal wel en na 90 minuten floot de goedfluitende Maarten ook af.
De man of the match laat ik helemaal aan de lezers van het verslag over. In de wandelgangen heb ik de naam van Roy gehoord en ik sluit me daar volledig bij aan.
Mocht Roy deze titel een week lang zich weten te binden betekend dat nog geen speler het heeft weten te presteren om de titel twee keer op rij te winnen.. Maar ik wil bij niemand druk op de schouders leggen ...
Volgende week staat de topper tegen Cobu Boys op het programma waarin we echt moeten laten zien wat we waard zijn.
Heren, tot dan.
Gr Hugo'o
za okt 03, 2009 4:23 pm van martijndoornbos