De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De posthoorn 3

Home of the brave!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
** WELKOM OP HET FORUM VAN POSTHOORN3... LEGENDS OF THE BOKKEDUINEN Wink **
** LAATSTE WEDSTRIJD: VVZA - POSTHOORN = 1-1 **
** VOLGENDE WEDSTRIJD: POSTHOORN - DE MEERN **
** DE POSTHOORN WORDT GESPONSORD DOOR www.raysautos.nl **
** DE TRAININGEN BEGINNEN OM 20:30 UUR **
Soortgelijke onderwerpen

 

 Posthoorn 3- Cobu Boys 4

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hugo'o
Admin
Hugo'o


Aantal berichten : 477
Registratiedatum : 02-12-08
Woonplaats : Amersfoort

Posthoorn 3- Cobu Boys 4 Empty
270210
BerichtPosthoorn 3- Cobu Boys 4

Na weken van stilstand werd er vandaag eindelijk groen licht gegeven voor een ouderwetse voetbalmiddag. Op het affiche stond een ware kraker. De nummer één, Cobu Boys, kwam op bezoek bij De Posthoorn op de Bokkeduinen, de nummer vier van de competitie. Cobu Boys heeft deze competitieronde nog geen wedstrijd verloren maar ook de Posthoorn heeft thuis nog een ongeslagen status. De eerdere ontmoeting eindigde in een 4-2 voordeel voor Cobu Boys. Er moest vanmiddag dus ook nog wat rechtgezet worden. Speler/coach Sjoerd had speciaal voor deze wedstrijd de achteras omgegooid. Bas en Roy speelden op rechts, Sjoerd en Hugo speelden links. Het grote gevaar zou van die kant moeten komen en zo zouden we er voor zorgen dit gevaar aan banden te leggen. Geconcentreerd en gemotiveerd begonnen we sterk aan de wedstrijd. De Posthoorn wilde graag opbouwen en het spel maken maar Cobu Boys zat er dicht op zodat grote kansen echt uitbleven. Gelukkig was het wederom ook het geval. Waar Cobu Boys wilde opbouwen werd dat door een sterk middenveld en verdediging onmogelijk gemaakt. De wedstrijd speelde zich dan ook voornamelijk af op het middenveld. Naar mate de wedstrijd vorderde kreeg de thuisclub steeds meer grip op de wedstrijd. Na goed combinatiespel waren er wat kleine kansen voor Dennis en Marten maar hun schoten van afstand troffen geen doel. Martijn had nog een doelpoging in de vorm van een vrije trap en werd er ons een penalty onthouden omdat Mike vakkundig tegen de grond gewerkt werd. Het dichtst bij een doelpunt in de eerste helft was Hugo die na een mooi pass vanuit achter als een mes door de boter door hun verdediging kon lopen maar een goed uitkomende Kamikaze- doelman voorkwam een voorsprong voor De Posthoorn.
Het enige wapenfeit van de bezoekers in de eerste helft, afgezien van een tweetal corners, was ook een vrije trap op zo’n twintig meter voor het goal maar ook deze werd goed weggewerkt zodat we met een 0-0 gingen rusten.
De tweede helft was meer van hetzelfde. De Posthoorn hield graag het initiatief en probeerde op te bouwen. In geval van balbezit voor de bezoekers werd hun oude strijdplan van stal gehaald. Waar ze de eerste helft nog probeerde op te bouwen werd nu vaak de bal naar voren geschoten en met behulp van hun snelle rechtsbuiten geprobeerd om voor gevaar te zorgen. Gelukkig stond ook in de tweede helft de verdediging goed maar kreeg Cobu Boys steeds meer grip op de wedstrijd.
Voor echt gevaar zorgden dat niet en werd er nog even ( onterecht) een penalty geclaimd.
In modern voetbal was het ‘’van de bal afzetten’’ maar alles was zwart-rood was, vond het natuurlijk een penalty. Ook voor De Posthoorn kwamen er meer kansen. De druk van De Posthoorn werd groter en groter en Pieter, Martijn en Roy probeerde het van afstand. Helaas zonder geluk. Dennis was nog heel dichtbij de openingstreffer met zijn hoofd maar faalde helaas vlak voor het goal zodat we nog steeds tegen een 0-0 stand keken en de tijd begon te dringen. Gelukkig werd ons geduld een keer beloond. Na een pass van Mike rolde deze met een klein beetje geluk door naar Dennis die met een mooi slidingschot de bevrijdende 1-0 op het scorebord liet noteren. Het doelpunt is te vergelijken met die van Marco van Basten in 1988 tegen Duitsland.
De ‘’bevrijding’’ die ik als 11 jarig jongetje heb ervaart, kwam weer naar boven.
Met net zo veel concentratie en motivatie als we begonnen waren speelde we de laatste 10 minuten professioneel uit. Cobu Boys was nog dicht bij de gelijkmaker met een mooi afstandschot langs de kruising maar met een gelijkspel zouden ze teveel beloond worden. De drie punten bleven dan ook op de Bokkeduinen en behield De Posthoorn 3 zijn ongeslagen thuisstatus.

Als man of the match wil ik eigenlijk ons allemaal uitroepen. Als we spelen zoals we vandaag gespeeld hadden en ons altijd zo konden motiveren voor een wedstrijd, waren we een serieuze titelkandidaat. Helaas laten we ons te vaak leiden aan het niveau van de tegenstander maar vandaag hebben we als team gestreden. Als ik iemand zou moeten aanwijzen kies ik voor Dennis V. Hoewel het een teamprestatie is, heeft hij voor de drie punten gezorgd.
Mannen, tot dinsdag!
Gr Hugo’o
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Posthoorn 3- Cobu Boys 4 :: Commentaren

dennis
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht za feb 27, 2010 9:11 pm van dennis
ik denk dat jij je beroep bent misgelopen vriend,weer een heel mooi stuk geschreven kan hier verder niks aan toevoegen. cheers volgende week maar weer voor de 3 punten.
martijndoornbos
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 7:25 am van martijndoornbos
Weer een fijn stukje proza vriend !!!
Ben het helemaal met je eens wat betreft dat we het allemaal goed gedaan hebben. We konden het alleen maar winnen door allemaal goed te voetballen maar wil toch 1 man naar voren schuiven.
De uitwedstrijd hebben we verloren vooral dankzij 1 sterke schakel van hun. Maar die schakel heb ik zaterdag niet kunnen betrappen op ook maar 1 aktie die er toe deed. Hij had net zo goed binnen kunnen blijven zaterdag of zijn tijd kunnen besteden aan het onkruid wieden in zijn tuin of sterker nog, met zijn liefje naar de Ikea kunnen gaan want hij heeft totaal geen inbreng in de wedstrijd gehad !!!
Geheel te danken aan Hugo, dat noem je nu 'in de pocket' !!!
Daarom wil ik Hugo benoemen als MOTM.

groet, een trotse laatste man
martijndoornbos
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 9:54 am van martijndoornbos
Nog even een kleine aanvulling: We staan momenteel 4de:
1. Coby Boys 12-28
2. TOV 13-25
3. Spakenburg12-24
4. Posthoorn 13-23
5. vliegdorp 14-21
6.VVZA 11-19

afgelopen weekend Coby boys verloren, TOV verloren (van Nieuwland) en VVZA verloren (van Spakenburg)

Ik hou er niet van om het woord 'ALS' te gebruiken maar doe het toch; ALS we tegen Eemnes 'gewoon' hadden gewonnen dan hadden we op doelsaldo op de 2de plek gestaan !!! (vergeet ik eventjes dat anderen nog wedstrijden moeten inhalen).
Geeft toch nog wel aan dat we er elke week gewoon hard tegenaan moeten gaan, je weet nooit wat er nog allemaal gebeuren gaat !!!
Al worden we geen kampioen meer, 2de is ook lekker hoor, geeft meer een jubel-stemming als we (eindelijk) weggaan met ons uitje......

groet
Sjoerd
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 12:31 pm van Sjoerd
martijndoornbos schreef:

Ik hou er niet van om het woord 'ALS' te gebruiken maar doe het toch; ALS we tegen Eemnes 'gewoon' hadden gewonnen dan hadden we op doelsaldo op de 2de plek gestaan !!!
groet

Dan had je geen penalty weg moeten geven paasei Wink

Wel raar dat Tov met 5-2 verliest bij Nieuwland , ik zeg dat zaakje stinkt Rolling Eyes
avatar
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 2:08 pm van pystolenpaultje
ik zie gewoon nog steeds kansen op het kampioenschap...

ik heb alvast een optie genomen voor een rondvaart door de grachten van Amersfoort...
Hugo'o
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 2:12 pm van Hugo'o
pystolenpaultje schreef:
ik zie gewoon nog steeds kansen op het kampioenschap...

ik heb alvast een optie genomen voor een rondvaart door de grachten van Amersfoort...
Ga jij dan als Leonardo Di C. voorop de sloep staan en roep je dan "I''m the king of the world?''
met je armen gespreid? Dan ben ik benieuwd wie jou Kate Winslet wordt..
dennis
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 5:18 pm van dennis
ike ike cheers
Sjoerd
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 5:38 pm van Sjoerd
dennis schreef:
ike ike cheers

Wie is Ike ? Neutral
martijndoornbos
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 7:46 pm van martijndoornbos
Sjoerd schreef:
dennis schreef:
ike ike cheers

Wie is Ike ? Neutral

geen idee... Turner ???

En wat die penalty betreft.... JA JA, hou er maar over op.
martijndoornbos
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 7:47 pm van martijndoornbos
Sjoerd schreef:
martijndoornbos schreef:

Ik hou er niet van om het woord 'ALS' te gebruiken maar doe het toch; ALS we tegen Eemnes 'gewoon' hadden gewonnen dan hadden we op doelsaldo op de 2de plek gestaan !!!
groet

Dan had je geen penalty weg moeten geven paasei Wink

Wel raar dat Tov met 5-2 verliest bij Nieuwland , ik zeg dat zaakje stinkt Rolling Eyes

Dat zaakje stinkt zeker, nu maar hope dat ze uit niet bepaalde mensen op de been zullen krijgen, anders krijgen we het nog lastig.
Hugo'o
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 7:53 pm van Hugo'o
Hebben we tenminste een uitdaging..
avatar
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 01, 2010 9:10 pm van pystolenpaultje
ik zit soms in de trein met iemand van Nieuwland en vandaag vroeg ik nog naar hun overwinning afgelopen zaterdag. Hij vertelde dat TOV niet veel voorstelde en zij gewoon geluk hadden dat alles een keer klopte. De zwakte van Nieuwland is de conditie in de 2e helft, maar ze hadden nu eindelijk het geluk dat de tegenstander daar niet van profiteerde.
Dus daar moeten we rekening mee houden komende wedstrijd.
Maar we gaan natuurlijk uit van onze eigen kracht...

Wat betreft Leo en Kate... wordt lastig met een biertje in elke hand...
Hugo'o
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht di maa 02, 2010 11:15 am van Hugo'o
pystolenpaultje schreef:
ik zit soms in de trein met iemand van Nieuwland en vandaag vroeg ik nog naar hun overwinning afgelopen zaterdag. Hij vertelde dat TOV niet veel voorstelde en zij gewoon geluk hadden dat alles een keer klopte. De zwakte van Nieuwland is de conditie in de 2e helft, maar ze hadden nu eindelijk het geluk dat de tegenstander daar niet van profiteerde.
Dus daar moeten we rekening mee houden komende wedstrijd.
Maar we gaan natuurlijk uit van onze eigen kracht...

Wat betreft Leo en Kate... wordt lastig met een biertje in elke hand...

Je maakt mij niet wijs dat '' als je niet veel voorstelt'' je toch tweede kan staan.
Daarnaast staat Nieuwland steevast laatste en ook hier twijfel ik of het alleen aan de conditie ligt. We stonden bij rust tenslotte daar al met 0-5 voor. Maar goed, niet onderschatten en gewoon voetballen als afgelopen zaterdag, dan komt die sloep vanzelf wel !
martijndoornbos
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht di maa 02, 2010 12:55 pm van martijndoornbos
Hugo'o schreef:
pystolenpaultje schreef:
ik zit soms in de trein met iemand van Nieuwland en vandaag vroeg ik nog naar hun overwinning afgelopen zaterdag. Hij vertelde dat TOV niet veel voorstelde en zij gewoon geluk hadden dat alles een keer klopte. De zwakte van Nieuwland is de conditie in de 2e helft, maar ze hadden nu eindelijk het geluk dat de tegenstander daar niet van profiteerde.
Dus daar moeten we rekening mee houden komende wedstrijd.
Maar we gaan natuurlijk uit van onze eigen kracht...

Wat betreft Leo en Kate... wordt lastig met een biertje in elke hand...

Je maakt mij niet wijs dat '' als je niet veel voorstelt'' je toch tweede kan staan.
Daarnaast staat Nieuwland steevast laatste en ook hier twijfel ik of het alleen aan de conditie ligt. We stonden bij rust tenslotte daar al met 0-5 voor. Maar goed, niet onderschatten en gewoon voetballen als afgelopen zaterdag, dan komt die sloep vanzelf wel !

Volgens mij is het kwaliteits verschil te groot tussen die 2, mocht de ene een off-day hebben en de andere een goede dag dan nog denk ik dat Nieuwland nooit met 5-2 wint. Als je het mij vraagt dan moest TOV een paar belangrijke mensen missen en moest Nieuwland er een paar bij krijgen om tot 5-2 winst te komen. En gezien Nieuwland thuis speelde.....

En Paul, twijfel toch hoor, of ik liever 2 biertjes in mijn hand zou willen hebben of Kate.... hhhmmm.
Mark
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht wo maa 03, 2010 11:40 am van Mark
Wat een heerlijk verslag. Alleen jammer dat ik de hele tweede helft moest vlaggen want zo wedstrijd beleef je liever binnen de lijnen. Ik ben ook van mening dat het een teamprestatie was en vooral de positieve coaching was van grote klasse. (dit in tegenstelling van de tegenstander)

Als ik dan een motm mag aanwijzen dan is het Hugo'o. Als je iemand zo de wedstrijd kan uitspelen dan doe je het heel goed. Vooral elke keer voor de man komen en niet afwachten tot hij de bal kon aannemen was van grote klasse. Af en toe een twijfel maar 95% van alle ballen hebben. Top!

Zaterdag hoop ik wat langer binnen de lijnen te kunnen verschijnen en zal geconcentreerd met de volle 120% beginnen. Ik vind het namelijk raar dat het team 5-2 wint. Misschien hebben ze een goede aankoop gedaan in de winterstop.

Zie jullie zaterdag.
avatar
Geen vreemde zaak
Bericht ma maa 08, 2010 12:35 pm van ASCN5
Citaat :
Wel raar dat Tov met 5-2 verliest bij Nieuwland , ik zeg dat zaakje stinkt

Denk dat het zaakje niet echt stinkt. ASCN5 heeft net zoals afg. zaterdag gewoon een goede wedstrijd neergezet. Eindelijk komt het voetbal er een keer uit!
Hugo'o
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 08, 2010 3:09 pm van Hugo'o
ASCN5 schreef:
Citaat :
Wel raar dat Tov met 5-2 verliest bij Nieuwland , ik zeg dat zaakje stinkt

Denk dat het zaakje niet echt stinkt. ASCN5 heeft net zoals afg. zaterdag gewoon een goede wedstrijd neergezet. Eindelijk komt het voetbal er een keer uit!

Een goede wedstrijd neergezet? Het was van beide kanten geen goed voetbal en gezien de kansenverhoudingen hebben jullie niks te klagen gehad. Het enige waar jullie goed in waren is effectiviteit, maar de bal naar voren ramen en kijken wat er uit komt, noem ik geen goed voetbal.
avatar
verdacht zaakje?
Bericht ma maa 08, 2010 6:53 pm van ASCN5
Ik denk dat we zaterdag wel wat meer geluk hadden dan jullie.
Het was idd van beide kanten geen hoogstaand voetbal maar wat wil je in de 6e klasse reserve?
Wat ik wel jammer vind is dat jullie het zaakje "verdacht" vinden, je ziet maar dat we uit dus ook kunnen winnen en dat het dus niets met het thuisvoordeel te maken heeft.
Als jullie denken dat wij vals moeten spelen om te kunnen winnen zegt dat denk ik meer over jullie dan over ons.....zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.....
Het voordeel voor jullie is natuurlijk wel dat Cobu Boys met 6-1 heeft verloren (over verdacht gesproken) zo blijven jullie kans houden op de titel.
Hugo'o
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 08, 2010 7:12 pm van Hugo'o
precies wat je zegt. Het is de 6e klas reserve. Waar is het makkelijker om spelers van een ander elftal in je eigen elftal te zetten? Ik zeg niet dat jullie het gedaan hebben ( als 1 iemand het uit een elftal roept, wil niet zeggen dat we er allemaal zo over denken, want ik geloof best dat TOV helemaal niet zo goed is, en bij jullie alles lukte die dag) maar het gebeurt. Ach, jullie hebben gewonnen, wij likken onze wonden en hopelijk winnen jullie zaterdag van Cobu Boys. Succes in ieder geval!
avatar
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 08, 2010 7:33 pm van ASCN5
Wij hebben idd met onze eigen mensen gespeeld en waren zeer effectief in het afronden van de kansen. Veel sucses nog dit seizoen en wie weet worden jullie nog kampioen.

Groeten ASCN5
Sjoerd
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht ma maa 08, 2010 8:31 pm van Sjoerd
ASCN5 schreef:
Wij hebben idd met onze eigen mensen gespeeld en waren zeer effectief in het afronden van de kansen. Veel sucses nog dit seizoen en wie weet worden jullie nog kampioen.

Groeten ASCN5

Bedankt voor de sportieve groet en jullie kunnen het zaterdag weer goed maken Neutral
Re: Posthoorn 3- Cobu Boys 4
Bericht  van Gesponsorde inhoud
 

Posthoorn 3- Cobu Boys 4

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Cobu boys - Posthoorn
» Posthoorn 3 - NVC 3 29-11-08
» Posthoorn - NVC

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De posthoorn 3 :: Seizoen 2009/2010 :: Wedstrijdverslagen-
Ga naar: