De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De posthoorn 3

Home of the brave!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
** WELKOM OP HET FORUM VAN POSTHOORN3... LEGENDS OF THE BOKKEDUINEN Wink **
** LAATSTE WEDSTRIJD: VVZA - POSTHOORN = 1-1 **
** VOLGENDE WEDSTRIJD: POSTHOORN - DE MEERN **
** DE POSTHOORN WORDT GESPONSORD DOOR www.raysautos.nl **
** DE TRAININGEN BEGINNEN OM 20:30 UUR **
Soortgelijke onderwerpen

 

 The flying village - Posthoorn 3

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hugo'o
Admin
Hugo'o


Aantal berichten : 477
Registratiedatum : 02-12-08
Woonplaats : Amersfoort

The flying village - Posthoorn 3 Empty
130310
BerichtThe flying village - Posthoorn 3

Vandaag stond er wederom een belangrijke wedstrijd op het programma. Na onze misstap vorige week tegen Nieuwland, was het vandaag onze taak om dit weer recht te zetten.
Dit moest gebeuren tegen de nummer 3, ’t vliegdorp uit Soesterberg.
Bij aankomst op dit kleine sportpark werd al snel duidelijk dat de wedstrijd op kunstgras zou worden afgespeeld. Misschien is het iets persoonlijks maar alles wat wordt gekopieerd van een origineel om het beter te laten lijken is mijn ogen bij voorbaat al mislukt. Kunstgras is een beetje als siliconenborsten. Doe mij maar het origineel. Gelukkig hebben we goede ervaring met kunstgras en wonnen we hieronder op uit bij VVZA. Het veld zouden we dus niet de schuld kunnen geven. Gelukkig begonnen we gemotiveerd en geconcentreerd aan de wedstrijd. De Posthoorn maakte het spel en het was Vliegdorp die op zijn eigen helft werd vastgezet. Er werd rustig getikt, met helaas af en toe een lange bal, maar over het algemeen werd er beheerst gevoetbald. Langzaamaan ontstonden er wat combinaties en daaruit voortvloeiend wat kleine kansjes. Na een minuut of 10 werd er met een mooie combinatie Sjoerd vrij voor de keeper gezet, die oog in oog met de doelman kalm bleef en verdiend het eerste doelpunt van de wedstrijd liet noteren.
De Posthoorn bleef gelukkig de druk naar voren houden. Helaas werd al vrij snel duidelijk dat Vliegdorp over een twaalfde en dertiende man beschikte in de vorm van een grensrechter en een scheids die maar al te graag meeging in de infantiele beslissingen van de grensrechter.
Deze kleuter langs de lijn deed er werkelijk alles aan om elke aanval van de rode formatie af te slaan. Het maakte niet uit of je vertrok van je eigen helft en of je nou wel of niet buitenspel stond, de vlag ging omhoog. Hoewel de Posthoorn hier vaak over mopperde vond de scheids het wel een goed idee om het eerste commentaar te bestraffen met geel en de tweede met rood. Het was de eer aan Dennis om de eerste prent te pakken te krijgen. Commentaar op een wederom foute beslissing van de scheids kwam hem op een eerste waarschuwing te staan. Voetbal werd de Posthoorn vrij onmogelijk gemaakt omdat elke aanval toch afgefloten zou worden. Nog even ontsnapte de Posthoorn aan rood omdat dezelfde NSB’er langs de zijlijn een scheldwoord richting zijn kant op had gehoord. Hulde aan ons want de Posthoorn bleef gewoon zijn spel spelen. Het veldoverwicht en de kansen bleven voor de bezoekende club en het was Mike die de 0-2 maakte. Na mooi combinatiespel tussen Sjoerd en Gillian, kwam de bal bij Dennis die met een mooie steekpass Mike aanspeelde. Hij kapte beheerst de keeper uit en schoot de bal goed in de hoek. Op dat moment waren we heer en meester binnen de kalklijn. Aanvallen van de thuisclub kwamen niet van de grond en doordat Martijn de verdediging goed neerzette. De Posthoorn bleef druk zetten en af en toe kwam het Vliegdorp er een klein beetje uit. Bij een uitbraak was een overtreding nodig om deze aanval af te slaan op ongeveer 25 meter voor ons doel. Hoewel we deze keer wél goed meeliepen met zijn allen was het toch de spits van Vliegdorp die gebruik maakte van zijn lengte en met zijn hoofd de bal precies in de hoek kreeg. Ronald zat dichtbij maar de ‘’anschlusstreffer’’ was een feit.
Gezien het vele veldoverwicht en kansenverhouding was er niemand bij De Posthoorn die twijfelde over een verkeerde afloop van deze wedstrijd. Toch hebben we vaker het deksel op de neus gehad maar we wisten met zijn allen wat we moesten doen. De eerste helft bleven we goed voetballen, ondanks dat alles werd afgevlagd en gingen we met een verdiende voorsprong aan de thee.

De tweede helft was nog geen drie minuten oud of Vliegdorp bracht zich bijna op gelijke hoogte met De Posthoorn. De mislukte grensrechter was inmiddels binnen de lijnen gebracht maar hij kon net zo slecht voetballen als vlaggen want oog in oog met Ronald wist hij de bal er niet in te krijgen. Hierbij moet wel gezegd worden dat Ronald uitstekend keeperswerk had verricht.
In tegenstelling tot de eerste helft was het Vliegdorp wat druk zette. Langzaamaan kregen ze steeds meer ruimte om te voetballen en was de Posthoorn die niet altijd even scherp mee hielp verdedigen. Er kwamen wat grote kansen maar de eerste aanvallen wisten we nog redelijk af te slaan. Helaas viel het noodlot bij een corner. Deze werd in eerste instantie goed weggestompt door Ronald maar kwam natuurlijk ( het zal een keer niet zo zijn) voor de voeten van een aanvaller van Vliegdorp. Met een knalhard schot bracht hij de stand op gelijke hoogte.
De druk die vervolgens bleef komen had gelukkig ook een keerzijde. Achterin bij Vliegdorp ontstond er wat ruimte waar De Posthoorn gretig gebruik van maakte. Het werd een aantrekkelijke wedstrijd met over een weer grote kansen. Ronald en een goed staande verdediging heeft ons een aantal keer goed uit de brand geholpen. Een kwartier voor tijd was het geluk een keertje aan onze kant. Een hoge bal werd door de keeper van Vliegdorp weer losgelaten en het was Dennis die de attentste was en zo de verdiende 2-3 liet noteren. In het laatste kwartier ging Vliegdorp op zoek naar de gelijkmaker maar kansen waren er over en weer. De grootste kans was voor Hugo’o, die nog vrij door kon lopen op het vijandelijke doel maar de druk op zijn tere schouders werd hem teveel. Hoewel hij in gedachten alle tijd had om te bedenken hoe hij de keeper zal verschalken faalde hij toch faliekant. Ach, zo zie je maar dat zijn kwaliteiten toch in de verdediging liggen. De resterende tijd hebben we gevochten als leeuwen en met hangen en wurgen de wedstrijd uitgespeeld.

In de titel man of the match wil ik graag mijn stem uitbrengen op Richard en Ronald.
Ronald, die ons een paar keer goed gered heeft met goede reddingen en Richard op basis van de tweede helft waarin hij zijn tegenstander in de pocket had.
Heren, ik heb genoten. Zeker het feit dat Vliegdorp op een zeer onsportieve wijze wilde voetballen en wij ons niet hebben laten gek maken en gewoon ons eigen spel zijn blijven spelen.
Tot dinsdag, gr. Hugo’o
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

The flying village - Posthoorn 3 :: Commentaren

dennis
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht za maa 13, 2010 11:09 pm van dennis
ik stem ook voor ronald,hij heeft ons deze keer echt gered,echt mooi keeperswerk. cheers
Sjoerd
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht zo maa 14, 2010 10:42 am van Sjoerd
dennis schreef:
ik stem ook voor ronald,hij heeft ons deze keer echt gered,echt mooi keeperswerk. cheers

Ik sluit mij hier naadloos bij aan.

Ik vind trouwens dat je dat je het verhaal van de rode kaart wel iets meer had mogen belichten.
Echt ongelofelijk dat je zoals het een goede kleuter betaamt ,naar de juf rent en vervolgens een willekeurig persoon aanwijst om een rode kaart aan te naaien. Wat een ei! No
avatar
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht zo maa 14, 2010 11:08 am van MVP
Volgende week weer op kunstgras?

Ik hoorde van Sjoerd dat de tegenstanders punten hebben laten liggen kan nog gezellig worden op de Posthoorn a.s. zaterdag tegen Spakenburg zou het in het 75 jaar bestaan van de Posthoorn dan toch nog gebeuren PH3 aan de leiding in de competitie
avatar
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht ma maa 15, 2010 6:11 am van ASCN5
Mooi verslag en een goede overwinning zo te lezen, wij hebben ons werk ook gedaan dus het kampioenschap ligt open voor jullie Very Happy

Groeten Nieuwland 5
Sjoerd
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht ma maa 15, 2010 8:21 am van Sjoerd
ASCN5 schreef:
Mooi verslag en een goede overwinning zo te lezen, wij hebben ons werk ook gedaan dus het kampioenschap ligt open voor jullie Very Happy

Groeten Nieuwland 5

Was wel een beetje verrast 2-6!! ging het allemaal echt zo makkelijk ?
een klein bedankje is wel op z'n plaats denk ik. afro
martijndoornbos
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht ma maa 15, 2010 11:20 am van martijndoornbos
Sjoerd schreef:
ASCN5 schreef:
Mooi verslag en een goede overwinning zo te lezen, wij hebben ons werk ook gedaan dus het kampioenschap ligt open voor jullie Very Happy

Groeten Nieuwland 5

Was wel een beetje verrast 2-6!! ging het allemaal echt zo makkelijk ?
een klein bedankje is wel op z'n plaats denk ik. afro

Zeer zeker bedankt !!! Jullie zetten wel een onwaarschijnlijke reeks mooie overwinningen neer zeg. Na een wedstrijd of 10 niet gewonnen plots winst tegen de nummer 1,2 en 4 !!! Puike prestatie, en dan met overtuigende cijfers ook. Ga zo door (want wij komen jullie niet meer tegen hahaha)

groet
avatar
RE:
Bericht ma maa 15, 2010 1:12 pm van ASCN5
Citaat :
Sjoerd schreef:
Citaat :
ASCN5 schreef:
Mooi verslag en een goede overwinning zo te lezen, wij hebben ons werk ook gedaan dus het kampioenschap ligt open voor jullie

Groeten Nieuwland 5


Was wel een beetje verrast 2-6!! ging het allemaal echt zo makkelijk ?
een klein bedankje is wel op z'n plaats denk ik.

Ging wel redelijk gemakkelijk ja. We hebben ook wel een beetje geluk gehad met een prutsende keeper (verkeerde doeltrappen), maar goed we stonden er wel. Verder was het een bekend verhaal. CB kreeg 2 gele kaarten voor belachelijke overtredingen (de eerste was misschien wel rood waard, onze speler moest ook geblesseerd afhaken).

Wel opvallend ja, voor de winterstop maar drie punten, na al negen. Voor de winterstop hebben we ook veel pech gehad, nu lijkt het allemaal een beetje mee te zitten en hebben we wat meer geluk (net zoals tegen jullie). Het balletje is rond he Wink
Sjoerd
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht ma maa 15, 2010 2:10 pm van Sjoerd
waar is jullie verslag dan ? Rolling Eyes
avatar
Verslag
Bericht ma maa 15, 2010 3:53 pm van ASCN5
Citaat :
waar is jullie verslag dan ?

Onze aanvoerder is nog een beetje van slag van de overwinning denk ik. Zodra deze rond gemaild is zal ik deze wel even plaatsen of houd de site even in de gaten:
avatar
link
Bericht ma maa 15, 2010 3:56 pm van ASCN5
ascnieuwland5.ditismijnteam.nl
avatar
verslag
Bericht do maa 18, 2010 1:28 pm van ASCN5
Het verslag staat op de site
Magic Mike
One Day FlyHugo,
Bericht do maa 18, 2010 4:05 pm van Magic Mike
Hugo,

top verslag!

Tot zaterdag,

Mike
Re: The flying village - Posthoorn 3
Bericht  van Gesponsorde inhoud
 

The flying village - Posthoorn 3

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Posthoorn 3 - NVC 3 29-11-08
» Posthoorn - NVC
» Spakenburg- Posthoorn 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De posthoorn 3 :: Seizoen 2009/2010 :: Wedstrijdverslagen-
Ga naar: