De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De posthoorn 3

Home of the brave!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
** WELKOM OP HET FORUM VAN POSTHOORN3... LEGENDS OF THE BOKKEDUINEN Wink **
** LAATSTE WEDSTRIJD: VVZA - POSTHOORN = 1-1 **
** VOLGENDE WEDSTRIJD: POSTHOORN - DE MEERN **
** DE POSTHOORN WORDT GESPONSORD DOOR www.raysautos.nl **
** DE TRAININGEN BEGINNEN OM 20:30 UUR **
Soortgelijke onderwerpen

 

 VVZA-POSTHOORN

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hugo'o
Admin
Hugo'o


Aantal berichten : 477
Registratiedatum : 02-12-08
Woonplaats : Amersfoort

VVZA-POSTHOORN Empty
221109
BerichtVVZA-POSTHOORN

De Sint was inmiddels definitief in het land en verwende ons met een mooie zachte na-zomerdag.Hoewel het hoofdveld er prachtig bijlag werd deze onbespeeld voorbijgelopen en mochten wij de wedstrijd afwerken op het door Roy mooi omschreven hoogpolig tapijt van kunstgras.Martijn ontbrak, net als Gillian en is het ontbreken van Mike inmiddels meer regel dan uitzondering.Gelukkig waren er een drietal hulptroepen die ons bij wilden staan om de strijd aan te binden tegen de zeehelden van Amersfoort. Een klein aantal van ons had een feestje in de benen van een geslaagd 538 personeelsfeest. Mark kroonde zich weer tot de onbetwiste koning van de dansvloer en deed Paul zich met zijn looks menig vrouwenhart sneller doen kloppen. Maar dit alles terzijde..

Ook vandaag begonnen we goed. We tikten goed, speelde goed en communiceerde goed.
Naast dit alles, zette we ook nog eens goed druk, gingen met zijn allen naar voren en zakte we met zijn allen terug. Daarnaast werd er vroeg gestoord zodat de tegenstander de bal moeilijk kwijt kon.Mocht dat wel het geval zijn, werd er de lange bal gehanteerd maar door een wederom goede verdediging bracht dit geen gevaar. Waar een vrij aanvallend vvza zich nog zat te bedenken wat ze met ons aan moesten gingen wij gewoon verder waar we goed in zijn en uitblonken die dag. Als een collectief het veld over, strijden voor elkaar en goed overspelen. Het resulteerde in wat kleine kansen voor de Posthoorn maar het duurde niet lang voordat de terechte 0-1 werd bereikt. Na een mooie diepe bal werd Marten op rechts de diepte in gestuurd, gaf hem voor op Dennis die hem mooi diagonaal inschoot. Het koningskoppel was naast Sinterklaas weer definitief in het land. Vvza ging verder, inclusief hun ijverige coach en bleven hun eigen spel spelen. Waar dat de eerste 25 minuten voor geen gevaar zorgden, bleef dat voorlopig ook nog het geval. Hoewel de kansen spaarzaam waren en de strijd zich voornamelijk op het middenveld afspeelde was het helaas toch aan vvza om de stand gelijk te trekken. De Posthoorn zou de Posthoorn niet zijn om het zichzelf weer moeilijk te maken. Een ‘’vautje’’ in de verdediging bracht de stand weer op 1-1.
Inmiddels kennen we de klappen van de zweep en kunnen we goed met dit soort tegenslagen omgaan. Als we van een achterstand terug kunnen komen, is een gelijkspel al helemaal geen probleem. En dat bleek! Door gewoon ons spel op te blijven spelen en uitgaan van ons eigen kracht was het Dennis die ook met hoofd scoorde en de geheel terechte 1-2 liet aantekenen.
Wederom een voorzet van Marten, zag dat Dennis ongedekt voor de goal stond en zorgen dat de Posthoorn met een voorsprong de rust in ging.

De tweede helft was nog maar net begonnen of het eerste cadeautje mocht alweer uitgepakt worden. Een foute terugspeelbal in hun verdediging ging langs hun keeper, zo in de voeten van Dennis die daar natuurlijk wel raad mee wist en zo de 1-3 op het bord liet zetten. Natuurlijk kwam dit wel doordat we goed druk naar voren beleven zetten en vroeg stoorde. Alle complimenten dus voor de aanvallers. De rest van de tweede helft golfde op en neer. Beide ploegen konden weinig meer forceren. Kansen van de Posthoorn werden niet goed uitgespeeld vanwege buitenspel of niet tijdig ( of helemaal niet) overspelen en vvza kwam niet verder dan een klein aantal kansen maar misten hun geluk in de afwerking en natuurlijk stond de verdediging goed. Ook in de laatste fase waar vvza achterin één op één ging spelen zakte we met zijn allen in zodat we de wedstrijd goed uitspeelde en zo de verdiende drie punten meenamen naar de Bokkeduinen
Mijn man of the match is Dennis. Heb in elk opzicht van hem genoten.|
Hoewel het vandaag een echte teamprestatie was kan de eer maar naar één iemand gaan..
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

VVZA-POSTHOORN :: Commentaren

avatar
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht zo nov 22, 2009 11:49 am van Gillian
Lekker hoor mannen! Volgens mij is de weg naar boven weer hervonden. Helaas kon ik er door mijn varkensgriepje niet bij zijn, zelfs voor topsporters als mijn persoon bleek een vaccinatie niet beschikbaar, helaas. cyclops
Mooi verslag weer Hugo. Nu ik de tijd heb heb ik ze meteen allemaal gelezen. Er ligt een toekomst op je te wachten met zulke haarscherpe analyses! Je humor is wel wat flauw, we trainen die inworp gewoon te weinig (wanneer ik aanwezig ben iig) terwijl het zo'n wezenlijk onderdeel van het spel is. Afgelopen week heb ik veel kunnen oefenen voor de spiegel, volgens mij ziet het er nu prima uit.

Mazzel Basketball
martijndoornbos
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht ma nov 23, 2009 7:28 am van martijndoornbos
Lekker mannen !!! Weer 3 punten, die zeehelden lekker laten dobberen op het midden van de oceaan.

En die Dennis, voor de mensen die er dinsdag niet waren op de training; Dennis had me een avondje zeg. Noem het een Wim-Kieftje, noem het een Wambertootje, geef het een naam maar hij kreeg het dinsdag voor elkaar om (meerdere malen tot aan vervelends toe) de 1 na de andere mooie voorzet van Sjoerd naast te krijgen. Meerdere malen vanaf een 2 á 3 meter van de goal schoot ie naast of over of raakte ie de bal helemaal niet !!!!
En dan lees ik dit...... ik ben sprakeloos. Je kunt het alleen maar hopen op de training als je hem al die kansen ziet missen 'als ie ze zaterdag maar maakt'. En ja hoor, hij doet het gewoon.

Grote klasse Dennis. En Marten voor de voorzetten, niet geheel onbelangrijk natuurlijk.
richard
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht ma nov 23, 2009 10:35 am van richard
Als stand in aanvoeder moet ik zeggen dat ik trots van het veld afging!
Ik heb de tos gewonnen maar wij de wedstrijd! Dennis uiteraard top gevoetbald!!
Man of the Match vond ik Paul voor in aanmerking komen.
martijndoornbos
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht ma nov 23, 2009 11:33 am van martijndoornbos
Bedankt voor het goede verslag huug !!!
Er zijn maar weinigen die de kwaliteiten hebben om ergens verslag van te doen waarbij het lijkt alsof je er zelf bij bent geweest,
je hoort thuis in het rijtje Dan Brown, Tim Krabbé en Harry Mulisch !!!
Hugo'o
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht ma nov 23, 2009 3:21 pm van Hugo'o
dank je Martijn.
Ik denk dat ik al mijn verslagen ga bundelen en in boekvorm uitgeven Wink
Mark
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht di nov 24, 2009 11:14 am van Mark
Beste huug, heerlijk zoals jij zulke mooie verslagen kan schrijven en jezelf weg kan cijferen. Ik had vrijdagavond eindelijk de eer om met jou een avond te mogen stappen en daar viel mij iets op wat jij bescheiden als je bent niet noemt. Jou aanwezigheid deed Waylon zijn optreden verbleken. Dit terwijl de dames hem zeer hot vinden. Kan je nagaan hoe er naar jou gekeken werd.

Nu over de wedstrijd. Ik heb de eer gehad om de laatste paar wedstrijden langs de lijn te volgen. Niet dat ik hier heel blij mee ben maar je gaat wel dingen zien. We verliezen van Spakenburg maar toen had iedereen een collectieve offday! Daarna een paar redelijke wedstrijden gespeeld maar goed was het niet. Afgelopen zaterdag heb ik zitten genieten langs de lijn. De strijd, beleving en het vechten voor elkaar had ik al een paar wedstrijden niet gezien en is mooi om te zien dat het er nog is. Als we dit elke wedstrijd kunnen opbrengen dan zouden we het elke tegenstander moeilijk maken.

Ik vond een hele hoop mensen goed voetballen. Vooral onze 2 gastspelers Paul en Niander mogen niet vergeten worden. Voor nominatie motm vond ik Rich in de verdediging heel goed voetballen en coachen. Hij zocht goed de ruimte en coachte de rest van het team goed.

Op het middenveld was Paul van de Hoven de man. Hij liep werkelijkwaar overal en hield minimaal 3 man bezig. Ik heb hem ook nog nooit na 80 min voetballen zien uithijgen en dat zegt al een hoop!

Het aanvalsduo was weer zeer scherp maar Veenvliet was wel de man. 3 keer scoren maar ook jagen en mee verdedigen. Mart je weet wat je allemaal moet doen om de titel te krijgen.

Ik hoop dat zaterdag iedereen weer net zo scherp is en dat er met dezelfde beleving gevoetbald word. Op zo manier vind ik het niet heel erg om er geblesseerd naast te zitten.
avatar
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht wo nov 25, 2009 2:49 pm van pystolenpaultje
heren,
ik heb me weer prima vermaakt afgelopen zaterdag op het veld. Iedereen vocht er weer voor en dat heeft VVZA gevoeld ook.
De opkomst gister op de training was ook erg spectaculair (10 man). Laten we dit zo voortzetten, ook als we een keer een mindere wedstrijd hebben gespeeld.
Als we dit zo vol kunnen houden en iedereen gemotiveerd blijft, dan denk ik dat we hoog kunnen eindigen dit seizoen. Wie weet dat we dan eindelijk eens met een rondvaartboot door de grachten van Amersfoort kunnen varen...

tot zaterdag. Ik heb er nu al zin in...

Paul 'de net niet topscoorder' van den Hoven
martijndoornbos
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht do nov 26, 2009 1:19 pm van martijndoornbos
En hierbij dan nog even een eervolle vermelding van BAS !!!
Hij was namelijk één van de 10 man op de training van dinsdag !!! (hij dus wel Gillian)

tot zaterdag, ik zal mijn best doen met vlaggen.
Re: VVZA-POSTHOORN
Bericht  van Gesponsorde inhoud
 

VVZA-POSTHOORN

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Posthoorn 3- Vvza 2
» vvza thuis
» posthoorn - nieuwland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De posthoorn 3 :: Seizoen 2009/2010 :: Wedstrijdverslagen-
Ga naar: