De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Welkom bij de Posthoorn 3!
Registreer en een admin bekijkt of jij ook toegang krijgt
tot andere secties...
De posthoorn 3
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De posthoorn 3

Home of the brave!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
** WELKOM OP HET FORUM VAN POSTHOORN3... LEGENDS OF THE BOKKEDUINEN Wink **
** LAATSTE WEDSTRIJD: VVZA - POSTHOORN = 1-1 **
** VOLGENDE WEDSTRIJD: POSTHOORN - DE MEERN **
** DE POSTHOORN WORDT GESPONSORD DOOR www.raysautos.nl **
** DE TRAININGEN BEGINNEN OM 20:30 UUR **
Soortgelijke onderwerpen

 

 Hees 3- Posthoorn 3

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hugo'o
Admin
Hugo'o


Aantal berichten : 477
Registratiedatum : 02-12-08
Woonplaats : Amersfoort

Hees 3- Posthoorn 3 Empty
100410
BerichtHees 3- Posthoorn 3

Vandaag naar Hees uit. Helaas werd er vorige week niet gevoetbald vanwege het paasweekend.
Met Pasen viert men de wederopstanding van Jezus. Als er een ploeg ook wel een wederopstanding kan gebruiken is dat Posthoorn 3. Waar we lang mee mochten doen om de titel lijkt dit nu een gelopen race te zijn. Met respectievelijk 3 en 4 punten achterstand op de nummers één en twee en een wedstrijd meer gespeeld wordt het heel moeilijk verhaal om dit seizoen als kampioen af te sluiten. Toch is alles mogelijk in het voetbal en is zijn de komende 5 wedstrijden vanaf nu allemaal een finale. We gingen dan ook vol goede moed naar het bosrijke sportcomplex in Soest.
Laatste man Martijn ontbrak maar beschikte wij wel over Richard, die met zijn invalbeurt bij het eerste furore had gemaakt om op Bergkampiaanse wijze te scoren. Hoewel de transfermarkt nog gesloten is, staat de telefoon roodgloeiend bij speler/coach/webmaster Sjoerd die aangeeft dat Richard, alias “De Giraf’’ alleen voor de hoofdprijs weg mag. We hoopten dan ook dan Richard na zijn sterke optreden, de lijn door kon zetten.

Waar Posthoorn vrijwel elke wedstrijd dit seizoen sterk begon was het deze keer niet het geval.
De wedstrijd was erg rommelig. De passes waren onnauwkeurig, de inzet ondermaats en vaak werd de vrije man niet gevonden. Gelukkig was dit bij de tegenstander ook het geval. De gemiddelde leeftijd van Hees lag een jaar of 10 hoger dan bij de Posthoorn. We hadden verwacht dat Hees slimmer zou spelen en de bal het werk zou laten doen. Dit was niet het geval en Hees speelde net zo beroerd als dat wij dat deden. Van beide kanten werd er geprobeerd om met goed combinatiespel het vijandelijke doel te bereiken maar verder dan een paar speldenprikjes kwam het niet.
Het werd al snel duidelijk dat dit voor de toeschouwer geen hoogstaande wedstrijd zou worden.
Het enige gevaar van Hees was hun opkomende man. Waar de Posthoorn zich nog zat te bedenken wie die man moest oppakken werd hij snel de diepte in gestuurd bij een vrije trap, kon vrij doorlopen en scoren. Helaas voor Hees werd dit doelpunt terecht afgekeurd vanwege hinderlijk buitenspel van een medespeler die het zicht voor onze keeper Ronald ontnam.
Hulde voor de man in het zwart die onder zoveel druk het doelpunt afkeurde. Het spelde golfde op en neer van treurigheid. Posthoorn was nog dicht bij de 0-1 door een goede uitbraak. In de eerste instantie werd deze gered door hun keeper die de bal met een sliding twintig meter voor het doel in de voeten van linksbuiten Roy legde maar met een geplaatst schot belande deze boogbal op de lat. Nog geen tien minuten later was er wederom een grote kans voor de bezoekers maar deze keer was het Richard ( ja ja mensen, Dé giraf!) die twee meter voor het doel de bal niet in het grote witte vierkant wist te krijgen en tegen het hoofd van de keeper opschoot. Het zouden de enige twee wapenfeiten van de eerste helft blijven en gingen dan ook met een doelpuntloze tussenstand aan de thee. Speler/coach/webmaster Sjoerd gaf ons in de rust een vlammend betoog en wist iedereen ervan te overtuigen dat er toch écht een stapje bij moest.

De tweede helft gebeurde dan eindelijk wat we in de rust hadden afgesproken. Meteen met de druk naar voren en inzet tonen. Slechte passes kunnen gebeuren maar laat het niet aan je inzet zien. Toch konden de kansen maar moeilijk gecreëerd worden. De tegenstander werd wel vastgezet op eigen helft, kon er zelf maar moeilijk uitkomen zodat de druk groter en groter werd. Helaas kon Posthoorn zelf ook geen kansen creëren. Door de drukte die achterin bij Hees ontstond werd het zoeken naar de vrije man steeds lastiger en bleef het bij het verstrijken van de tijd 0-0. Naarmate de wedstrijd vorderde merkte je dat de ouderen heren bij Hees er conditioneel de beste tijd erop hadden zitten.
Waar het in het begin nog allemaal vriendelijk oogde kwamen er van Soester kant steeds meer overtredingen die het spel niet ten goede kwam. Conditioneel zouden we deze slag dus moeten winnen al was de tijd momenteel onze ergste vijand. Van de 4-3-3 opstelling was allang geen sprake meer. Waar ik me sinds jaar en dag afvraag waar onze middenvelders zijn, heb ik ze vandaag ook weinig gezien. Althans op het middenveld. Er ontstond weer een ( bijna traditionele) 3-0-8 opstelling. Voordeel was wel dat hees 8-0-3 begon te voetballen wat de boel weer mooi ophefte. Marten had halverwege de tweede helft nog de kans op de 0-1 nadat deze mooi werd weggestuurd door laatste-man-stand-in Hugo’o maar het overzicht ontbrak, de hoek om te schieten te moeilijk of het veld te slecht. Het bleef 0-0 in ieder geval. Toch werd er elke keer opnieuw de aanval gezocht. Uitbraken van Hees werden keurig aan banden gelegd en langzaam maar zeker drong de Posthoorn aan. Het was dan ook Sjon die 7 minuten voor het einde de verlossende 0-1 liet aantekenen. Met een mooie aanname aan de linkerkant schoot hij met een ferme diagonale knal de bal achter de in de rust gewisselde doelman en zette de bezoekers op voorsprong. Er kwam nog een klein offensief van Hees maar conditioneel zaten ze er teveel doorheen dat deze wedstrijd in het voordeel eindigde van het rode leger uit Amersfoort.

Als man of the match wil ik eigenlijk niemand uitroepen. Ik vind wel dat Ronald erg goed gekeept had, (Alleen bij het buitenspeldoelpunt ging hij niet helemaal vrij uit) en Bas heeft mij positief verrast.Waar Bas bij trainingen bekend staat om het vaker afwezig dan aanwezig zijn, was dat bijna niet aan hem te zien. ( Bas, dit is geen vrijbrief om niet te komen dinsdag). Doch, vond ik er niemand echt uitspringen en moesten we doen wat de moesten doen.

Makkelijker is echter de titel ‘’Joker van de wedstrijd.’’ Deze gaat zonder twijfel en met en overgroot deel van de stemmen aan de nummer 8 van Hees. Met natrappen, tepelknijpen en voortdurend zeuren ( Ik citeer de nummer 8 tegen Dennis ‘’ ik heb geen tatoeages nodig om mijn mannelijkheid te tonen) Nee, maar wel een lange stationcar omdat z’n pikkie zo klein is…
Mannen, tot dinsdag!

Gr Hugo'o
Terug naar boven Ga naar beneden
Deel dit bericht op: reddit

Hees 3- Posthoorn 3 :: Commentaren

richard
Re: Hees 3- Posthoorn 3
Bericht zo apr 11, 2010 8:41 am van richard
Heren, als we slechte wedstrijden weten om te zetten in winst dan zijn we lekker bezig.
Positieve noot, we bleven vechten tot het einde,geen geklaag, we hielden ons hoofd koel, en namen de punten mee naar Bokkeduinen. We houden de druk op de tegenstanders en die beginnen fouten te maken.

Richard
avatar
Re: Hees 3- Posthoorn 3
Bericht ma apr 12, 2010 7:35 am van pystolenpaultje
mooi verslag weer, maar wil toch nog even de eer van de middenvelders redden aangezien ik vind dat we wel heel erg negatief worden neergezet. Ik geef toe dat de aansluiting soms moeilijk te vinden is, maar ik zie dat toch als een falen van het hele team. Wat nog vaak gebeurt, is dat van achter vaak de lange bal wordt gehanteerd naar voren en als de tegenstander dat ook doet, dan blijf je als middenvelder heen en weer rennen voor ballen die je alleen maar over je heen ziet vliegen. Aan de ene kant moeten we de aansluiting zijn met de aanvallers en aan de andere kant hun opkomende mensen opvangen.
Ik geef toe dat als de middenvelders zich meer aanbieden, dat er minder lange ballen worden gespeeld, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat wij worden overgeslagen.
Nogmaals, ik zie dit als een minpuntje als teamverband, want als de ene linie iets nalaat (welke dan ook) heeft dat gevolgen voor het hele team.
richard
Re: Hees 3- Posthoorn 3
Bericht ma apr 12, 2010 4:51 pm van richard
mooi gesproken Paul,

dus meer rondspelen die bal achterhoede aansluiten tot middenlijn! en snel.
martijndoornbos
Re: Hees 3- Posthoorn 3
Bericht di apr 13, 2010 10:54 am van martijndoornbos
Hey mannen, ka niks inhoudelijk zeggen over de wedstrijd maar ik ben erg blij met de 3 punten !!!
Laat de rest ook maar steeds proberen te winnen.
Volgende week op naar de 10de overwinning.

groet, Martijn
Hugo'o
Re: Hees 3- Posthoorn 3
Bericht wo apr 14, 2010 11:27 am van Hugo'o
Beste Paul en andere lezers die dit knusse forum rijk zijn.
Na een moment van bezinking en het overlezen van het verslag is wellicht het beeld ontstaan dat ik ten onrechte het middeveld in een minder positief daglicht heb willen zetten.
Hoewel het een constatering is van die wedstrijd is het niet eerlijk van me geweest om dit te betrekken op een heel seizoen.Mijn nederige excuses hierbij. Ook ik, die de wedstrijd graag neutraal wil benadrukken maar met een lichte toon op verbetering wil wijzen, heeft weer een wijze les geleerd.

-x- Hugo'o
Re: Hees 3- Posthoorn 3
Bericht  van Gesponsorde inhoud
 

Hees 3- Posthoorn 3

Terug naar boven 

Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Posthoorn 3- Hees 3
» Cjvv 10- Posthoorn 3
» Posthoorn 3- Cjvv 10

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De posthoorn 3 :: Seizoen 2009/2010 :: Wedstrijdverslagen-
Ga naar: